TA BORT ACNE OCH ACNEÄRR

LASERBEHANDLING MOT ACNE & ACNEÄRR

Vid acnebehandlingar använder vi oss av IPL-ljusteknik. IPL står för Intensivt Pulsat Ljus. Med IPL-ljusteknik tränger det intensiva ljuset ner i hudens djupare lager och verkar bakteriedödande på acnebakterien. Detta görs helt utan att skada övrig hud. Man ser resultat av IPL-behandlingar redan från första gången.

Hela ansiktet
Haka
Kinderna
Kinder+Haka
Panna
Hel rygg

Per gång
1200:- Boka
600:-   Boka
900:-   Boka
1300:- Boka
600:-   Boka
2000:- Boka

3 gånger
3000:- Boka
1400:- Boka
2200:- Boka
3000:- Boka
1400:- Boka
4700:- Boka

Avbokning senast 24 timmar före bokad tid. Ej avbokad tid debiteras med 100%.

Vi har fri rådgivning innan behandlingen om så önskas: Sök tid»

SÅ HÄR GÅR ACNEBEHANDLINGEN TILL

En kall gel appliceras på det område av huden som ska behandlas. Genom en ljusprisma leds ljuspulsen mot huden. Vid varje puls upplever man värme och lite stickningar. Prismat flyttas med ca 20% överlappning över hela området.

ATT TÄNKA PÅ EFTER ACNEBEHANDLING

Det är också viktigt att man har bra produkter mellan behandlingarna för bästa resultat.

BRA ATT VETA OM ACNEBESVÄR

Nej, det är inte dålig hygien som bidrar till acne. Acne beror på inflammation i talgkörtlarna som producerar hudfett/talgsekret. Hos vissa personer är talgkörtlarna extremt känsliga vilket gör att dessa personer kan få besvärlig acne och måste behandlas med IPL.

BEHANDLING AV ACNE OCH ÄRR MED IPL-TEKNIK

Acne och ärr i ansiktet och och kropp tas effektivt bort med IPL-behandling. Ofta räcker det med 3 behandlingar men man brukar se resultat redan vid första behandlingen